Nyckeltalet visar andelen förnybara bränslen som använts inom kommunens kollektivtrafik. Ökad användning av förnybara bränslen minskar uttaget av fossila bränslen och leder till minskade utsläpp av andra skadliga ämnen.
Förnybara bränslen i kollektivtrafiken
Indikator GN. 2bRad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Sveriges Ekokommuner |
2011 |
36 |
1 |
Sveriges Ekokommuner |
2012 |
39 |
2 |
Sveriges Ekokommuner |
2013 |
45 |
3 |
Sveriges Ekokommuner |
2014 |
56 |
4 |
Sveriges Ekokommuner |
2015 |
70 |
5 |
Sveriges Ekokommuner |
2016 |
83 |
6 |
Sveriges Ekokommuner |
2017 |
87 |
7 |
Sveriges Ekokommuner |
2018 |
88 |
8 |
Sveriges Ekokommuner |
2019 |
91 |
9 |
Sveriges Ekokommuner |
2020 |
92 |
10 |
Sveriges Ekokommuner |
2021 |
94 |
11 |
Sveriges Ekokommuner |
2022 |
94 |
12 |
Sveriges Ekokommuner |
2023 |
95 |
13 |
Aneby |
2019 |
84 |
14 |
Aneby |
2020 |
88 |
15 |
Aneby |
2021 |
94 |
16 |
Aneby |
2022 |
91 |
17 |
Aneby |
2023 |
91 |
18 |
Avesta |
2016 |
100 |
19 |
Avesta |
2019 |
98 |
20 |
Avesta |
2020 |
97 |
21 |
Avesta |
2021 |
98 |
22 |
Avesta |
2022 |
96 |
23 |
Avesta |
2023 |
96 |
24 |
Boden |
2013 |
8 |
25 |
Boden |
2014 |
8 |
26 |
Boden |
2015 |
43 |
27 |
Boden |
2016 |
45 |
28 |
Boden |
2017 |
35 |
29 |
Boden |
2018 |
37 |
30 |
Boden |
2019 |
54 |
31 |
Boden |
2020 |
74 |
32 |
Boden |
2021 |
79 |
33 |
Boden |
2022 |
99 |
34 |
Boden |
2023 |
99 |
35 |
Bollnäs |
2019 |
100 |
36 |
Bollnäs |
2020 |
100 |
37 |
Bollnäs |
2021 |
100 |
38 |
Bollnäs |
2022 |
100 |
39 |
Bollnäs |
2023 |
100 |
40 |
Borås |
2018 |
81 |
41 |
Borås |
2019 |
78 |
42 |
Borås |
2020 |
79 |
43 |
Borås |
2021 |
99 |
44 |
Borås |
2022 |
88 |
45 |
Borås |
2023 |
100 |
46 |
Burlöv |
2012 |
59 |
47 |
Burlöv |
2013 |
61 |
48 |
Burlöv |
2014 |
63 |
49 |
Burlöv |
2015 |
70 |
50 |
Burlöv |
2016 |
82 |
51 |
Burlöv |
2017 |
85 |
52 |
Burlöv |
2018 |
95 |
53 |
Burlöv |
2019 |
100 |
54 |
Burlöv |
2020 |
100 |
55 |
Burlöv |
2021 |
100 |
56 |
Burlöv |
2022 |
100 |
57 |
Burlöv |
2023 |
100 |
58 |
Degerfors |
2019 |
96 |
59 |
Degerfors |
2020 |
98 |
60 |
Degerfors |
2021 |
100 |
61 |
Degerfors |
2022 |
100 |
62 |
Degerfors |
2023 |
100 |
63 |
Ekerö |
2012 |
44 |
64 |
Ekerö |
2013 |
55 |
65 |
Ekerö |
2014 |
80 |
66 |
Ekerö |
2015 |
81 |
67 |
Ekerö |
2016 |
90 |
68 |
Ekerö |
2017 |
87 |
69 |
Ekerö |
2018 |
91 |
70 |
Ekerö |
2019 |
100 |
71 |
Ekerö |
2020 |
100 |
72 |
Ekerö |
2021 |
100 |
73 |
Ekerö |
2022 |
94 |
74 |
Ekerö |
2023 |
100 |
75 |
Eksjö |
2013 |
56 |
76 |
Eksjö |
2014 |
35 |
77 |
Eksjö |
2019 |
60 |
78 |
Eksjö |
2020 |
63 |
79 |
Eksjö |
2021 |
94 |
80 |
Eksjö |
2022 |
91 |
81 |
Eksjö |
2023 |
91 |
82 |
Enköping |
2019 |
85 |
83 |
Enköping |
2020 |
86 |
84 |
Enköping |
2021 |
86 |
85 |
Enköping |
2022 |
90 |
86 |
Enköping |
2023 |
90 |
87 |
Eskilstuna |
2011 |
28 |
88 |
Eskilstuna |
2012 |
75 |
89 |
Eskilstuna |
2013 |
68 |
90 |
Eskilstuna |
2014 |
88 |
91 |
Eskilstuna |
2019 |
100 |
92 |
Eskilstuna |
2020 |
100 |
93 |
Eskilstuna |
2021 |
100 |
94 |
Eskilstuna |
2022 |
100 |
95 |
Eskilstuna |
2023 |
100 |
96 |
Eslöv |
2016 |
63 |
97 |
Eslöv |
2018 |
100 |
98 |
Eslöv |
2019 |
100 |
99 |
Eslöv |
2020 |
100 |
100 |
Eslöv |
2021 |
100 |
101 |
Eslöv |
2022 |
100 |
102 |
Eslöv |
2023 |
100 |
103 |
Gnesta |
2012 |
5 |
104 |
Gnesta |
2014 |
5 |
105 |
Gnesta |
2015 |
5 |
106 |
Gnesta |
2016 |
100 |
107 |
Gnesta |
2017 |
100 |
108 |
Gnesta |
2018 |
100 |
109 |
Gnesta |
2019 |
100 |
110 |
Gnesta |
2020 |
100 |
111 |
Gnesta |
2021 |
100 |
112 |
Gnesta |
2022 |
100 |
113 |
Gnesta |
2023 |
100 |
114 |
Gotland |
2010 |
5 |
115 |
Gotland |
2011 |
23 |
116 |
Gotland |
2012 |
24 |
117 |
Gotland |
2013 |
21 |
118 |
Gotland |
2014 |
22 |
119 |
Gotland |
2015 |
22 |
120 |
Gotland |
2016 |
21 |
121 |
Gotland |
2017 |
39 |
122 |
Gotland |
2018 |
38 |
123 |
Gotland |
2019 |
42 |
124 |
Gotland |
2020 |
82 |
125 |
Gotland |
2021 |
99 |
126 |
Gotland |
2022 |
100 |
127 |
Gotland |
2023 |
100 |
128 |
Gävle |
2015 |
90 |
129 |
Gävle |
2016 |
88 |
130 |
Gävle |
2017 |
94 |
131 |
Gävle |
2018 |
100 |
132 |
Gävle |
2019 |
100 |
133 |
Gävle |
2020 |
100 |
134 |
Gävle |
2021 |
100 |
135 |
Gävle |
2022 |
100 |
136 |
Gävle |
2023 |
100 |
137 |
Hallsberg |
2016 |
100 |
138 |
Hallsberg |
2017 |
100 |
139 |
Hallsberg |
2018 |
100 |
140 |
Hallsberg |
2019 |
100 |
141 |
Hallsberg |
2020 |
100 |
142 |
Hallsberg |
2021 |
100 |
143 |
Hallsberg |
2022 |
100 |
144 |
Hallsberg |
2023 |
100 |
145 |
Halmstad |
2011 |
36 |
146 |
Halmstad |
2012 |
46 |
147 |
Halmstad |
2013 |
62 |
148 |
Halmstad |
2014 |
70 |
149 |
Halmstad |
2015 |
80 |
150 |
Halmstad |
2016 |
87 |
151 |
Halmstad |
2017 |
81 |
152 |
Halmstad |
2018 |
81 |
153 |
Halmstad |
2019 |
67 |
154 |
Halmstad |
2020 |
66 |
155 |
Halmstad |
2021 |
65 |
156 |
Halmstad |
2022 |
100 |
157 |
Halmstad |
2023 |
100 |
158 |
Hammarö |
2011 |
100 |
159 |
Hammarö |
2012 |
100 |
160 |
Hammarö |
2013 |
100 |
161 |
Hammarö |
2014 |
100 |
162 |
Hammarö |
2015 |
100 |
163 |
Hammarö |
2016 |
100 |
164 |
Hammarö |
2017 |
100 |
165 |
Hammarö |
2018 |
100 |
166 |
Hammarö |
2019 |
100 |
167 |
Hammarö |
2020 |
100 |
168 |
Hammarö |
2021 |
100 |
169 |
Hammarö |
2022 |
80 |
170 |
Hammarö |
2023 |
80 |
171 |
Hedemora |
2016 |
100 |
172 |
Hedemora |
2017 |
100 |
173 |
Hedemora |
2018 |
100 |
174 |
Hedemora |
2019 |
100 |
175 |
Hedemora |
2020 |
100 |
176 |
Hedemora |
2021 |
98 |
177 |
Hedemora |
2022 |
96 |
178 |
Hedemora |
2023 |
96 |
179 |
Helsingborg |
2011 |
54 |
180 |
Helsingborg |
2012 |
54 |
181 |
Helsingborg |
2013 |
54 |
182 |
Helsingborg |
2014 |
66 |
183 |
Helsingborg |
2015 |
81 |
184 |
Helsingborg |
2016 |
83 |
185 |
Helsingborg |
2017 |
91 |
186 |
Helsingborg |
2018 |
90 |
187 |
Helsingborg |
2019 |
100 |
188 |
Helsingborg |
2020 |
100 |
189 |
Helsingborg |
2021 |
100 |
190 |
Helsingborg |
2022 |
100 |
191 |
Helsingborg |
2023 |
100 |
192 |
Huddinge |
2011 |
68 |
193 |
Huddinge |
2012 |
75 |
194 |
Huddinge |
2013 |
89 |
195 |
Huddinge |
2014 |
93 |
196 |
Huddinge |
2015 |
94 |
197 |
Huddinge |
2016 |
97 |
198 |
Huddinge |
2017 |
91 |
199 |
Huddinge |
2018 |
91 |
200 |
Huddinge |
2019 |
91 |
201 |
Huddinge |
2020 |
93 |
202 |
Huddinge |
2021 |
93 |
203 |
Huddinge |
2022 |
94 |
204 |
Huddinge |
2023 |
100 |
205 |
Hudiksvall |
2011 |
4 |
206 |
Hudiksvall |
2012 |
4 |
207 |
Hudiksvall |
2013 |
22 |
208 |
Hudiksvall |
2014 |
46 |
209 |
Hudiksvall |
2015 |
61 |
210 |
Hudiksvall |
2016 |
99 |
211 |
Hudiksvall |
2017 |
100 |
212 |
Hudiksvall |
2018 |
100 |
213 |
Hudiksvall |
2019 |
100 |
214 |
Hudiksvall |
2020 |
100 |
215 |
Hudiksvall |
2021 |
100 |
216 |
Hudiksvall |
2022 |
100 |
217 |
Hudiksvall |
2023 |
77 |
218 |
Hylte |
2011 |
22 |
219 |
Hylte |
2012 |
44 |
220 |
Hylte |
2013 |
40 |
221 |
Hylte |
2014 |
57 |
222 |
Hylte |
2015 |
58 |
223 |
Hylte |
2016 |
66 |
224 |
Hylte |
2017 |
57 |
225 |
Hylte |
2018 |
58 |
226 |
Hylte |
2019 |
100 |
227 |
Hylte |
2020 |
100 |
228 |
Hylte |
2021 |
100 |
229 |
Hylte |
2022 |
100 |
230 |
Hylte |
2023 |
99 |
231 |
Håbo |
2016 |
72 |
232 |
Håbo |
2017 |
75 |
233 |
Håbo |
2018 |
99 |
234 |
Håbo |
2019 |
100 |
235 |
Håbo |
2020 |
100 |
236 |
Håbo |
2021 |
100 |
237 |
Håbo |
2022 |
90 |
238 |
Håbo |
2023 |
90 |
239 |
Härnösand |
2011 |
0 |
240 |
Härnösand |
2012 |
0 |
241 |
Härnösand |
2013 |
0 |
242 |
Härnösand |
2014 |
17 |
243 |
Härnösand |
2015 |
65 |
244 |
Härnösand |
2016 |
100 |
245 |
Härnösand |
2017 |
100 |
246 |
Härnösand |
2018 |
100 |
247 |
Härnösand |
2019 |
100 |
248 |
Härnösand |
2020 |
100 |
249 |
Härnösand |
2021 |
100 |
250 |
Härnösand |
2022 |
100 |
251 |
Härnösand |
2023 |
99 |
252 |
Höganäs |
2013 |
54 |
253 |
Höganäs |
2014 |
54 |
254 |
Höganäs |
2018 |
100 |
255 |
Höganäs |
2019 |
100 |
256 |
Höganäs |
2020 |
100 |
257 |
Höganäs |
2021 |
100 |
258 |
Höganäs |
2022 |
100 |
259 |
Höganäs |
2023 |
100 |
260 |
Hörby |
2015 |
40 |
261 |
Hörby |
2018 |
85 |
262 |
Hörby |
2019 |
100 |
263 |
Hörby |
2020 |
100 |
264 |
Hörby |
2021 |
100 |
265 |
Hörby |
2022 |
100 |
266 |
Hörby |
2023 |
100 |
267 |
Höör |
2015 |
63 |
268 |
Höör |
2016 |
70 |
269 |
Höör |
2017 |
82 |
270 |
Höör |
2018 |
85 |
271 |
Höör |
2019 |
100 |
272 |
Höör |
2020 |
100 |
273 |
Höör |
2021 |
100 |
274 |
Höör |
2022 |
100 |
275 |
Höör |
2023 |
100 |
276 |
Jokkmokk |
2011 |
0 |
277 |
Jokkmokk |
2012 |
5 |
278 |
Jokkmokk |
2013 |
5 |
279 |
Jokkmokk |
2016 |
25 |
280 |
Jokkmokk |
2017 |
18 |
281 |
Jokkmokk |
2018 |
5 |
282 |
Jokkmokk |
2019 |
23 |
283 |
Jokkmokk |
2020 |
24 |
284 |
Jokkmokk |
2021 |
36 |
285 |
Jokkmokk |
2022 |
43 |
286 |
Jokkmokk |
2023 |
43 |
287 |
Jönköping |
2013 |
65 |
288 |
Jönköping |
2014 |
64 |
289 |
Jönköping |
2015 |
72 |
290 |
Jönköping |
2016 |
81 |
291 |
Jönköping |
2017 |
83 |
292 |
Jönköping |
2018 |
82 |
293 |
Jönköping |
2019 |
85 |
294 |
Jönköping |
2020 |
82 |
295 |
Jönköping |
2021 |
92 |
296 |
Jönköping |
2022 |
89 |
297 |
Jönköping |
2023 |
94 |
298 |
Kalix |
2014 |
5 |
299 |
Kalix |
2016 |
0 |
300 |
Kalix |
2017 |
0 |
301 |
Kalix |
2018 |
0 |
302 |
Kalix |
2019 |
40 |
303 |
Kalix |
2020 |
40 |
304 |
Kalix |
2021 |
22 |
305 |
Kalix |
2022 |
43 |
306 |
Kalix |
2023 |
43 |
307 |
Karlshamn |
2013 |
5 |
308 |
Karlshamn |
2019 |
100 |
309 |
Karlshamn |
2020 |
99 |
310 |
Karlshamn |
2021 |
99 |
311 |
Karlshamn |
2022 |
99 |
312 |
Karlshamn |
2023 |
99 |
313 |
Karlskrona |
2014 |
80 |
314 |
Karlskrona |
2015 |
100 |
315 |
Karlskrona |
2016 |
100 |
316 |
Karlskrona |
2017 |
100 |
317 |
Karlskrona |
2018 |
100 |
318 |
Karlskrona |
2019 |
100 |
319 |
Karlskrona |
2020 |
99 |
320 |
Karlskrona |
2021 |
99 |
321 |
Karlskrona |
2022 |
99 |
322 |
Karlskrona |
2023 |
99 |
323 |
Kumla |
2013 |
4 |
324 |
Kumla |
2014 |
5 |
325 |
Kumla |
2015 |
5 |
326 |
Kumla |
2016 |
99 |
327 |
Kumla |
2017 |
100 |
328 |
Kumla |
2018 |
100 |
329 |
Kumla |
2019 |
99 |
330 |
Kumla |
2020 |
98 |
331 |
Kumla |
2021 |
100 |
332 |
Kumla |
2022 |
100 |
333 |
Kumla |
2023 |
100 |
334 |
Kungsbacka |
2011 |
44 |
335 |
Kungsbacka |
2012 |
44 |
336 |
Kungsbacka |
2013 |
64 |
337 |
Kungsbacka |
2014 |
47 |
338 |
Kungsbacka |
2015 |
47 |
339 |
Kungsbacka |
2016 |
47 |
340 |
Kungsbacka |
2017 |
67 |
341 |
Kungsbacka |
2018 |
68 |
342 |
Kungsbacka |
2019 |
95 |
343 |
Kungsbacka |
2020 |
100 |
344 |
Kungsbacka |
2021 |
100 |
345 |
Kungsbacka |
2022 |
99 |
346 |
Kungsbacka |
2023 |
99 |
347 |
Kungsör |
2011 |
57 |
348 |
Kungsör |
2012 |
67 |
349 |
Kungsör |
2013 |
64 |
350 |
Kungsör |
2014 |
77 |
351 |
Kungsör |
2015 |
81 |
352 |
Kungsör |
2016 |
76 |
353 |
Kungsör |
2017 |
100 |
354 |
Kungsör |
2018 |
100 |
355 |
Kungsör |
2019 |
100 |
356 |
Kungsör |
2020 |
100 |
357 |
Kungsör |
2021 |
100 |
358 |
Kungsör |
2022 |
100 |
359 |
Kungsör |
2023 |
100 |
360 |
Kungälv |
2018 |
97 |
361 |
Kungälv |
2019 |
97 |
362 |
Kungälv |
2020 |
98 |
363 |
Kungälv |
2021 |
99 |
364 |
Kungälv |
2022 |
88 |
365 |
Kungälv |
2023 |
88 |
366 |
Kävlinge |
2019 |
100 |
367 |
Kävlinge |
2020 |
100 |
368 |
Kävlinge |
2021 |
100 |
369 |
Kävlinge |
2022 |
100 |
370 |
Kävlinge |
2023 |
100 |
371 |
Laholm |
2012 |
61 |
372 |
Laholm |
2013 |
66 |
373 |
Laholm |
2014 |
99 |
374 |
Laholm |
2015 |
99 |
375 |
Laholm |
2016 |
99 |
376 |
Laholm |
2017 |
68 |
377 |
Laholm |
2018 |
68 |
378 |
Laholm |
2019 |
100 |
379 |
Laholm |
2020 |
65 |
380 |
Laholm |
2021 |
100 |
381 |
Laholm |
2022 |
100 |
382 |
Laholm |
2023 |
99 |
383 |
Laxå |
2014 |
5 |
384 |
Laxå |
2018 |
64 |
385 |
Laxå |
2019 |
99 |
386 |
Laxå |
2020 |
98 |
387 |
Laxå |
2021 |
100 |
388 |
Laxå |
2022 |
100 |
389 |
Laxå |
2023 |
100 |
390 |
Lerum |
2019 |
97 |
391 |
Lerum |
2020 |
100 |
392 |
Lerum |
2021 |
100 |
393 |
Lerum |
2022 |
100 |
394 |
Lerum |
2023 |
100 |
395 |
Ljungby |
2013 |
43 |
396 |
Ljungby |
2015 |
92 |
397 |
Ljungby |
2016 |
100 |
398 |
Ljungby |
2017 |
100 |
399 |
Ljungby |
2018 |
99 |
400 |
Ljungby |
2019 |
99 |
401 |
Ljungby |
2020 |
99 |
402 |
Ljungby |
2021 |
99 |
403 |
Ljungby |
2022 |
99 |
404 |
Ljungby |
2023 |
99 |
405 |
Ljusdal |
2019 |
100 |
406 |
Ljusdal |
2020 |
100 |
407 |
Ljusdal |
2021 |
99 |
408 |
Ljusdal |
2022 |
100 |
409 |
Ljusdal |
2023 |
100 |
410 |
Ludvika |
2016 |
100 |
411 |
Ludvika |
2017 |
100 |
412 |
Ludvika |
2018 |
100 |
413 |
Ludvika |
2019 |
98 |
414 |
Ludvika |
2020 |
97 |
415 |
Ludvika |
2021 |
98 |
416 |
Ludvika |
2022 |
96 |
417 |
Ludvika |
2023 |
96 |
418 |
Luleå |
2006 |
26 |
419 |
Luleå |
2008 |
34 |
420 |
Luleå |
2011 |
28 |
421 |
Luleå |
2012 |
25 |
422 |
Luleå |
2013 |
24 |
423 |
Luleå |
2014 |
22 |
424 |
Luleå |
2015 |
28 |
425 |
Luleå |
2016 |
32 |
426 |
Luleå |
2017 |
44 |
427 |
Luleå |
2018 |
59 |
428 |
Luleå |
2019 |
29 |
429 |
Luleå |
2020 |
32 |
430 |
Luleå |
2021 |
34 |
431 |
Luleå |
2022 |
37 |
432 |
Luleå |
2023 |
55 |
433 |
Mark |
2018 |
33 |
434 |
Mark |
2019 |
100 |
435 |
Mark |
2020 |
100 |
436 |
Mark |
2021 |
100 |
437 |
Mark |
2022 |
100 |
438 |
Mark |
2023 |
96 |
439 |
Mjölby |
2016 |
100 |
440 |
Mjölby |
2017 |
100 |
441 |
Mjölby |
2018 |
100 |
442 |
Mjölby |
2019 |
100 |
443 |
Mjölby |
2020 |
100 |
444 |
Mjölby |
2021 |
100 |
445 |
Mjölby |
2022 |
100 |
446 |
Mjölby |
2023 |
100 |
447 |
Munkfors |
2019 |
86 |
448 |
Munkfors |
2020 |
73 |
449 |
Munkfors |
2021 |
79 |
450 |
Munkfors |
2022 |
80 |
451 |
Munkfors |
2023 |
80 |
452 |
Mönsterås |
2014 |
91 |
453 |
Mönsterås |
2016 |
91 |
454 |
Mönsterås |
2017 |
90 |
455 |
Mönsterås |
2019 |
90 |
456 |
Mönsterås |
2020 |
94 |
457 |
Mönsterås |
2021 |
85 |
458 |
Mönsterås |
2022 |
94 |
459 |
Mönsterås |
2023 |
94 |
460 |
Nordanstig |
2016 |
87 |
461 |
Nordanstig |
2017 |
88 |
462 |
Nordanstig |
2018 |
100 |
463 |
Nordanstig |
2019 |
100 |
464 |
Nordanstig |
2020 |
100 |
465 |
Nordanstig |
2021 |
100 |
466 |
Nordanstig |
2022 |
100 |
467 |
Nordanstig |
2023 |
100 |
468 |
Norrtälje |
2011 |
69 |
469 |
Norrtälje |
2013 |
88 |
470 |
Norrtälje |
2015 |
94 |
471 |
Norrtälje |
2016 |
100 |
472 |
Norrtälje |
2017 |
100 |
473 |
Norrtälje |
2018 |
100 |
474 |
Norrtälje |
2019 |
100 |
475 |
Norrtälje |
2020 |
100 |
476 |
Norrtälje |
2021 |
93 |
477 |
Norrtälje |
2022 |
94 |
478 |
Norrtälje |
2023 |
100 |
479 |
Nybro |
2014 |
44 |
480 |
Nybro |
2015 |
59 |
481 |
Nybro |
2016 |
53 |
482 |
Nybro |
2017 |
83 |
483 |
Nybro |
2018 |
87 |
484 |
Nybro |
2019 |
80 |
485 |
Nybro |
2020 |
94 |
486 |
Nybro |
2021 |
93 |
487 |
Nybro |
2022 |
88 |
488 |
Nybro |
2023 |
94 |
489 |
Nyköping |
2011 |
0 |
490 |
Nyköping |
2012 |
0 |
491 |
Nyköping |
2013 |
5 |
492 |
Nyköping |
2014 |
5 |
493 |
Nyköping |
2015 |
5 |
494 |
Nyköping |
2016 |
100 |
495 |
Nyköping |
2017 |
100 |
496 |
Nyköping |
2018 |
100 |
497 |
Nyköping |
2019 |
100 |
498 |
Nyköping |
2020 |
100 |
499 |
Nyköping |
2021 |
100 |
500 |
Nyköping |
2022 |
100 |
501 |
Nyköping |
2023 |
100 |
502 |
Nynäshamn |
2011 |
68 |
503 |
Nynäshamn |
2013 |
56 |
504 |
Nynäshamn |
2014 |
93 |
505 |
Nynäshamn |
2015 |
94 |
506 |
Nynäshamn |
2016 |
97 |
507 |
Nynäshamn |
2017 |
100 |
508 |
Nynäshamn |
2018 |
100 |
509 |
Nynäshamn |
2019 |
100 |
510 |
Nynäshamn |
2020 |
100 |
511 |
Nynäshamn |
2021 |
100 |
512 |
Nynäshamn |
2022 |
94 |
513 |
Nynäshamn |
2023 |
100 |
514 |
Ockelbo |
2016 |
65 |
515 |
Ockelbo |
2017 |
84 |
516 |
Ockelbo |
2018 |
93 |
517 |
Ockelbo |
2019 |
100 |
518 |
Ockelbo |
2020 |
100 |
519 |
Ockelbo |
2022 |
100 |
520 |
Ockelbo |
2023 |
100 |
521 |
Oskarshamn |
2014 |
84 |
522 |
Oskarshamn |
2015 |
86 |
523 |
Oskarshamn |
2016 |
87 |
524 |
Oskarshamn |
2017 |
91 |
525 |
Oskarshamn |
2018 |
100 |
526 |
Oskarshamn |
2019 |
84 |
527 |
Oskarshamn |
2020 |
93 |
528 |
Oskarshamn |
2021 |
93 |
529 |
Oskarshamn |
2022 |
94 |
530 |
Oskarshamn |
2023 |
94 |
531 |
Ovanåker |
2016 |
74 |
532 |
Ovanåker |
2017 |
99 |
533 |
Ovanåker |
2018 |
100 |
534 |
Ovanåker |
2019 |
99 |
535 |
Ovanåker |
2020 |
100 |
536 |
Ovanåker |
2021 |
100 |
537 |
Ovanåker |
2022 |
100 |
538 |
Ovanåker |
2023 |
100 |
539 |
Ronneby |
2012 |
5 |
540 |
Ronneby |
2013 |
5 |
541 |
Ronneby |
2014 |
44 |
542 |
Ronneby |
2015 |
100 |
543 |
Ronneby |
2016 |
100 |
544 |
Ronneby |
2017 |
100 |
545 |
Ronneby |
2018 |
100 |
546 |
Ronneby |
2019 |
100 |
547 |
Ronneby |
2020 |
100 |
548 |
Ronneby |
2021 |
100 |
549 |
Ronneby |
2022 |
100 |
550 |
Ronneby |
2023 |
100 |
551 |
Sala |
2018 |
98 |
552 |
Sala |
2019 |
100 |
553 |
Sala |
2020 |
100 |
554 |
Sala |
2021 |
100 |
555 |
Sala |
2022 |
100 |
556 |
Sala |
2023 |
100 |
557 |
Sigtuna |
2012 |
59 |
558 |
Sigtuna |
2013 |
80 |
559 |
Sigtuna |
2014 |
86 |
560 |
Sigtuna |
2015 |
88 |
561 |
Sigtuna |
2016 |
95 |
562 |
Sigtuna |
2017 |
100 |
563 |
Sigtuna |
2018 |
100 |
564 |
Sigtuna |
2019 |
100 |
565 |
Sigtuna |
2020 |
100 |
566 |
Sigtuna |
2021 |
100 |
567 |
Sigtuna |
2022 |
100 |
568 |
Sigtuna |
2023 |
100 |
569 |
Simrishamn |
2019 |
100 |
570 |
Simrishamn |
2020 |
100 |
571 |
Simrishamn |
2021 |
100 |
572 |
Simrishamn |
2022 |
100 |
573 |
Simrishamn |
2023 |
100 |
574 |
Smedjebacken |
2016 |
100 |
575 |
Smedjebacken |
2017 |
100 |
576 |
Smedjebacken |
2018 |
100 |
577 |
Smedjebacken |
2019 |
98 |
578 |
Smedjebacken |
2020 |
97 |
579 |
Smedjebacken |
2021 |
92 |
580 |
Smedjebacken |
2022 |
96 |
581 |
Smedjebacken |
2023 |
96 |
582 |
Sollefteå |
2017 |
100 |
583 |
Sollefteå |
2018 |
100 |
584 |
Sollefteå |
2019 |
99 |
585 |
Sollefteå |
2020 |
100 |
586 |
Sollefteå |
2021 |
100 |
587 |
Sollefteå |
2022 |
99 |
588 |
Sollefteå |
2023 |
99 |
589 |
Sorsele |
2019 |
50 |
590 |
Sorsele |
2020 |
91 |
591 |
Sorsele |
2021 |
79 |
592 |
Sorsele |
2022 |
88 |
593 |
Sorsele |
2023 |
88 |
594 |
Sotenäs |
2019 |
97 |
595 |
Sotenäs |
2020 |
98 |
596 |
Sotenäs |
2021 |
100 |
597 |
Sotenäs |
2022 |
88 |
598 |
Sotenäs |
2023 |
88 |
599 |
Stockholm |
2011 |
68 |
600 |
Stockholm |
2012 |
66 |
601 |
Stockholm |
2013 |
89 |
602 |
Stockholm |
2014 |
93 |
603 |
Stockholm |
2015 |
94 |
604 |
Stockholm |
2016 |
97 |
605 |
Stockholm |
2017 |
99 |
606 |
Stockholm |
2018 |
100 |
607 |
Stockholm |
2019 |
100 |
608 |
Stockholm |
2020 |
100 |
609 |
Stockholm |
2021 |
100 |
610 |
Stockholm |
2022 |
100 |
611 |
Stockholm |
2023 |
100 |
612 |
Strängnäs |
2014 |
97 |
613 |
Strängnäs |
2015 |
99 |
614 |
Strängnäs |
2016 |
100 |
615 |
Strängnäs |
2017 |
100 |
616 |
Strängnäs |
2018 |
100 |
617 |
Strängnäs |
2019 |
100 |
618 |
Strängnäs |
2020 |
100 |
619 |
Strängnäs |
2021 |
100 |
620 |
Strängnäs |
2022 |
100 |
621 |
Strängnäs |
2023 |
100 |
622 |
Sundbyberg |
2011 |
68 |
623 |
Sundbyberg |
2015 |
94 |
624 |
Sundbyberg |
2016 |
97 |
625 |
Sundbyberg |
2017 |
100 |
626 |
Sundbyberg |
2018 |
100 |
627 |
Sundbyberg |
2019 |
100 |
628 |
Sundbyberg |
2020 |
100 |
629 |
Sundbyberg |
2021 |
100 |
630 |
Sundbyberg |
2022 |
100 |
631 |
Sundbyberg |
2023 |
100 |
632 |
Sundsvall |
2019 |
99 |
633 |
Sundsvall |
2020 |
99 |
634 |
Sundsvall |
2021 |
99 |
635 |
Sundsvall |
2022 |
100 |
636 |
Sundsvall |
2023 |
100 |
637 |
Sävsjö |
2019 |
60 |
638 |
Sävsjö |
2020 |
81 |
639 |
Sävsjö |
2021 |
94 |
640 |
Sävsjö |
2022 |
91 |
641 |
Sävsjö |
2023 |
97 |
642 |
Söderhamn |
2015 |
83 |
643 |
Söderhamn |
2016 |
100 |
644 |
Söderhamn |
2017 |
100 |
645 |
Söderhamn |
2018 |
100 |
646 |
Söderhamn |
2019 |
100 |
647 |
Söderhamn |
2020 |
100 |
648 |
Söderhamn |
2021 |
100 |
649 |
Söderhamn |
2022 |
100 |
650 |
Söderhamn |
2023 |
79 |
651 |
Södertälje |
2014 |
89 |
652 |
Södertälje |
2015 |
81 |
653 |
Södertälje |
2016 |
100 |
654 |
Södertälje |
2017 |
100 |
655 |
Södertälje |
2018 |
100 |
656 |
Södertälje |
2019 |
100 |
657 |
Södertälje |
2020 |
93 |
658 |
Södertälje |
2021 |
93 |
659 |
Södertälje |
2022 |
94 |
660 |
Södertälje |
2023 |
100 |
661 |
Timrå |
2018 |
100 |
662 |
Timrå |
2019 |
100 |
663 |
Timrå |
2020 |
100 |
664 |
Timrå |
2021 |
100 |
665 |
Timrå |
2022 |
99 |
666 |
Timrå |
2023 |
99 |
667 |
Torsås |
2018 |
100 |
668 |
Torsås |
2019 |
100 |
669 |
Torsås |
2020 |
100 |
670 |
Torsås |
2021 |
100 |
671 |
Torsås |
2022 |
94 |
672 |
Torsås |
2023 |
94 |
673 |
Trosa |
2011 |
5 |
674 |
Trosa |
2012 |
4 |
675 |
Trosa |
2013 |
5 |
676 |
Trosa |
2014 |
5 |
677 |
Trosa |
2015 |
5 |
678 |
Trosa |
2016 |
94 |
679 |
Trosa |
2017 |
99 |
680 |
Trosa |
2018 |
97 |
681 |
Trosa |
2019 |
100 |
682 |
Trosa |
2020 |
100 |
683 |
Trosa |
2021 |
100 |
684 |
Trosa |
2022 |
100 |
685 |
Trosa |
2023 |
100 |
686 |
Uddevalla |
2012 |
14 |
687 |
Uddevalla |
2016 |
90 |
688 |
Uddevalla |
2018 |
100 |
689 |
Uddevalla |
2019 |
100 |
690 |
Uddevalla |
2020 |
100 |
691 |
Uddevalla |
2021 |
100 |
692 |
Uddevalla |
2022 |
100 |
693 |
Uddevalla |
2023 |
88 |
694 |
Upplands-Bro |
2011 |
68 |
695 |
Upplands-Bro |
2012 |
75 |
696 |
Upplands-Bro |
2013 |
89 |
697 |
Upplands-Bro |
2014 |
93 |
698 |
Upplands-Bro |
2015 |
94 |
699 |
Upplands-Bro |
2016 |
100 |
700 |
Upplands-Bro |
2017 |
100 |
701 |
Upplands-Bro |
2018 |
91 |
702 |
Upplands-Bro |
2019 |
91 |
703 |
Upplands-Bro |
2020 |
93 |
704 |
Upplands-Bro |
2021 |
100 |
705 |
Upplands-Bro |
2022 |
100 |
706 |
Upplands-Bro |
2023 |
100 |
707 |
Varberg |
2011 |
9 |
708 |
Varberg |
2012 |
40 |
709 |
Varberg |
2013 |
43 |
710 |
Varberg |
2014 |
61 |
711 |
Varberg |
2015 |
61 |
712 |
Varberg |
2016 |
60 |
713 |
Varberg |
2017 |
64 |
714 |
Varberg |
2018 |
74 |
715 |
Varberg |
2019 |
70 |
716 |
Varberg |
2020 |
67 |
717 |
Varberg |
2021 |
100 |
718 |
Varberg |
2022 |
100 |
719 |
Varberg |
2023 |
100 |
720 |
Värmdö |
2011 |
23 |
721 |
Värmdö |
2012 |
23 |
722 |
Värmdö |
2013 |
56 |
723 |
Värmdö |
2014 |
73 |
724 |
Värmdö |
2015 |
94 |
725 |
Värmdö |
2016 |
97 |
726 |
Värmdö |
2017 |
97 |
727 |
Värmdö |
2018 |
97 |
728 |
Värmdö |
2019 |
96 |
729 |
Värmdö |
2020 |
93 |
730 |
Värmdö |
2021 |
100 |
731 |
Värmdö |
2022 |
94 |
732 |
Värmdö |
2023 |
100 |
733 |
Värnamo |
2011 |
37 |
734 |
Värnamo |
2012 |
41 |
735 |
Värnamo |
2013 |
46 |
736 |
Värnamo |
2014 |
45 |
737 |
Värnamo |
2015 |
52 |
738 |
Värnamo |
2016 |
59 |
739 |
Värnamo |
2017 |
67 |
740 |
Värnamo |
2018 |
63 |
741 |
Värnamo |
2019 |
60 |
742 |
Värnamo |
2020 |
63 |
743 |
Värnamo |
2021 |
94 |
744 |
Värnamo |
2022 |
91 |
745 |
Värnamo |
2023 |
97 |
746 |
Västervik |
2012 |
72 |
747 |
Västervik |
2014 |
79 |
748 |
Västervik |
2015 |
78 |
749 |
Västervik |
2016 |
79 |
750 |
Västervik |
2017 |
90 |
751 |
Västervik |
2018 |
100 |
752 |
Västervik |
2019 |
100 |
753 |
Västervik |
2020 |
100 |
754 |
Västervik |
2021 |
100 |
755 |
Västervik |
2022 |
94 |
756 |
Västervik |
2023 |
94 |
757 |
Ystad |
2015 |
77 |
758 |
Ystad |
2017 |
85 |
759 |
Ystad |
2018 |
95 |
760 |
Ystad |
2019 |
100 |
761 |
Ystad |
2020 |
100 |
762 |
Ystad |
2021 |
100 |
763 |
Ystad |
2022 |
100 |
764 |
Ystad |
2023 |
100 |
765 |
Ånge |
2019 |
99 |
766 |
Ånge |
2020 |
99 |
767 |
Ånge |
2021 |
99 |
768 |
Ånge |
2022 |
99 |
769 |
Ånge |
2023 |
99 |
770 |
Älmhult |
2012 |
13 |
771 |
Älmhult |
2013 |
47 |
772 |
Älmhult |
2014 |
81 |
773 |
Älmhult |
2015 |
92 |
774 |
Älmhult |
2016 |
100 |
775 |
Älmhult |
2017 |
100 |
776 |
Älmhult |
2018 |
99 |
777 |
Älmhult |
2019 |
97 |
778 |
Älmhult |
2020 |
98 |
779 |
Älmhult |
2021 |
98 |
780 |
Älmhult |
2022 |
100 |
781 |
Älmhult |
2023 |
100 |
782 |
Ängelholm |
2011 |
55 |
783 |
Ängelholm |
2012 |
58 |
784 |
Ängelholm |
2013 |
58 |
785 |
Ängelholm |
2014 |
58 |
786 |
Ängelholm |
2015 |
100 |
787 |
Ängelholm |
2016 |
100 |
788 |
Ängelholm |
2017 |
100 |
789 |
Ängelholm |
2018 |
100 |
790 |
Ängelholm |
2019 |
100 |
791 |
Ängelholm |
2020 |
100 |
792 |
Ängelholm |
2021 |
100 |
793 |
Ängelholm |
2022 |
100 |
794 |
Ängelholm |
2023 |
100 |
795 |
Öckerö |
2013 |
55 |
796 |
Öckerö |
2015 |
84 |
797 |
Öckerö |
2016 |
94 |
798 |
Öckerö |
2017 |
92 |
799 |
Öckerö |
2018 |
95 |
800 |
Öckerö |
2019 |
96 |
801 |
Öckerö |
2020 |
95 |
802 |
Öckerö |
2021 |
100 |
803 |
Öckerö |
2022 |
63 |
804 |
Öckerö |
2023 |
88 |
805 |
Örnsköldsvik |
2011 |
12 |
806 |
Örnsköldsvik |
2012 |
12 |
807 |
Örnsköldsvik |
2013 |
12 |
808 |
Örnsköldsvik |
2014 |
12 |
809 |
Örnsköldsvik |
2015 |
34 |
810 |
Örnsköldsvik |
2016 |
65 |
811 |
Örnsköldsvik |
2017 |
95 |
812 |
Örnsköldsvik |
2018 |
100 |
813 |
Örnsköldsvik |
2019 |
100 |
814 |
Örnsköldsvik |
2020 |
100 |
815 |
Örnsköldsvik |
2021 |
100 |
816 |
Örnsköldsvik |
2022 |
99 |
817 |
Örnsköldsvik |
2023 |
99 |
818 |
Österåker |
2017 |
100 |
819 |
Österåker |
2018 |
100 |
820 |
Österåker |
2019 |
100 |
821 |
Österåker |
2020 |
100 |
822 |
Österåker |
2021 |
100 |
823 |
Österåker |
2022 |
100 |
824 |
Österåker |
2023 |
100 |
825 |
Östra Göinge |
2014 |
63 |
826 |
Östra Göinge |
2019 |
100 |
827 |
Östra Göinge |
2020 |
100 |
828 |
Östra Göinge |
2021 |
100 |
829 |
Östra Göinge |
2022 |
100 |
830 |
Östra Göinge |
2023 |
100 |
831 |
Övertorneå |
2011 |
0 |
832 |
Övertorneå |
2013 |
0 |
833 |
Övertorneå |
2014 |
0 |
834 |
Övertorneå |
2018 |
96 |
835 |
Övertorneå |
2019 |
23 |
836 |
Övertorneå |
2020 |
5 |
837 |
Övertorneå |
2021 |
5 |
838 |
Övertorneå |
2022 |
43 |
839 |
Övertorneå |
2023 |
43 |
840 |
Region Sörmland |
2014 |
57 |
841 |
Region Sörmland |
2015 |
53 |
842 |
Region Sörmland |
2016 |
91 |
843 |
Region Sörmland |
2017 |
98 |
844 |
Region Sörmland |
2019 |
100 |
845 |
Region Sörmland |
2020 |
100 |
846 |
Region Sörmland |
2021 |
100 |
847 |
Region Sörmland |
2022 |
100 |
848 |
Region Sörmland |
2023 |
100 |
849 |
Region Norrbotten |
2019 |
23 |
850 |
Region Norrbotten |
2020 |
24 |
851 |
Region Norrbotten |
2021 |
36 |
852 |
Region Norrbotten |
2022 |
43 |
853 |
Region Norrbotten |
2023 |
43 |
854 |
Riket |
2019 |
91 |
855 |
Riket |
2020 |
92 |
856 |
Riket |
2021 |
94 |
857 |
Riket |
2022 |
93 |
858 |
Riket |
2023 |
93 |
Kommentar
Andelen förnybart i kollektivtrafiken bland ekokommunerna ligger på 95 procent, alltså något högre än föregående år. Sedan 2019 hämtas data för de kommuner som inte rapporterat egna kommunala värden från databasen FRIDA samt rapporten Fakta om SL och länet. Varje kommun som inte rapporterat får då sitt länsvärde. Resultatet varierar mellan olika kommuner, från 43 till 100 procent förnybart, och den största procentuella ökningen mellan 2022 och 2023 har skett i Luleå.