Nyckeltalet visar andelen förnybara bränslen som använts inom kommunens kollektivtrafik. Ökad användning av förnybara bränslen minskar uttaget av fossila bränslen och leder till minskade utsläpp av andra skadliga ämnen.
Förnybara bränslen i kollektivtrafiken
Indikator GN.2bRad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
SEKOM-medel |
2011 |
36 |
1 |
SEKOM-medel |
2012 |
35 |
2 |
SEKOM-medel |
2013 |
46 |
3 |
SEKOM-medel |
2014 |
56 |
4 |
SEKOM-medel |
2015 |
71 |
5 |
SEKOM-medel |
2016 |
83 |
6 |
SEKOM-medel |
2017 |
87 |
7 |
SEKOM-medel |
2018 |
88 |
8 |
SEKOM-medel |
2019 |
92 |
9 |
SEKOM-medel |
2020 |
92 |
10 |
SEKOM-medel |
2021 |
95 |
11 |
SEKOM-medel |
2022 |
94 |
12 |
Ale |
2015 |
87 |
13 |
Ale |
2016 |
91 |
14 |
Ale |
2018 |
97 |
15 |
Ale |
2019 |
97 |
16 |
Aneby |
2022 |
91 |
17 |
Askersund |
2014 |
5 |
18 |
Askersund |
2018 |
64 |
19 |
Askersund |
2019 |
99 |
20 |
Avesta |
2016 |
100 |
21 |
Avesta |
2022 |
96 |
22 |
Boden |
2013 |
8 |
23 |
Boden |
2014 |
8 |
24 |
Boden |
2015 |
43 |
25 |
Boden |
2016 |
45 |
26 |
Boden |
2017 |
35 |
27 |
Boden |
2018 |
37 |
28 |
Boden |
2019 |
54 |
29 |
Boden |
2020 |
74 |
30 |
Boden |
2021 |
79 |
31 |
Boden |
2022 |
99 |
32 |
Bollebygd |
2022 |
88 |
33 |
Bollnäs |
2019 |
100 |
34 |
Bollnäs |
2020 |
100 |
35 |
Bollnäs |
2021 |
100 |
36 |
Bollnäs |
2022 |
100 |
37 |
Borgholm |
2011 |
0 |
38 |
Borgholm |
2012 |
0 |
39 |
Borgholm |
2013 |
0 |
40 |
Borgholm |
2014 |
0 |
41 |
Borgholm |
2016 |
100 |
42 |
Borgholm |
2017 |
100 |
43 |
Borgholm |
2019 |
100 |
44 |
Borås |
2018 |
81 |
45 |
Borås |
2019 |
78 |
46 |
Borås |
2020 |
79 |
47 |
Borås |
2021 |
99 |
48 |
Borås |
2022 |
88 |
49 |
Burlöv |
2012 |
59 |
50 |
Burlöv |
2013 |
61 |
51 |
Burlöv |
2014 |
63 |
52 |
Burlöv |
2015 |
70 |
53 |
Burlöv |
2016 |
82 |
54 |
Burlöv |
2017 |
85 |
55 |
Burlöv |
2018 |
95 |
56 |
Burlöv |
2022 |
100 |
57 |
Degerfors |
2022 |
100 |
58 |
Ekerö |
2012 |
44 |
59 |
Ekerö |
2013 |
55 |
60 |
Ekerö |
2014 |
80 |
61 |
Ekerö |
2015 |
81 |
62 |
Ekerö |
2016 |
90 |
63 |
Ekerö |
2017 |
87 |
64 |
Ekerö |
2018 |
91 |
65 |
Ekerö |
2019 |
100 |
66 |
Ekerö |
2020 |
100 |
67 |
Ekerö |
2021 |
100 |
68 |
Eksjö |
2013 |
56 |
69 |
Eksjö |
2014 |
35 |
70 |
Eksjö |
2019 |
60 |
71 |
Eksjö |
2020 |
63 |
72 |
Eksjö |
2022 |
91 |
73 |
Enköping |
2022 |
90 |
74 |
Eskilstuna |
2011 |
28 |
75 |
Eskilstuna |
2012 |
75 |
76 |
Eskilstuna |
2013 |
68 |
77 |
Eskilstuna |
2014 |
88 |
78 |
Eskilstuna |
2019 |
100 |
79 |
Eskilstuna |
2020 |
100 |
80 |
Eskilstuna |
2021 |
100 |
81 |
Eskilstuna |
2022 |
100 |
82 |
Eslöv |
2016 |
63 |
83 |
Eslöv |
2018 |
100 |
84 |
Eslöv |
2019 |
100 |
85 |
Eslöv |
2020 |
100 |
86 |
Eslöv |
2022 |
100 |
87 |
Falkenberg |
2011 |
16 |
88 |
Falkenberg |
2012 |
24 |
89 |
Falkenberg |
2013 |
76 |
90 |
Falkenberg |
2014 |
72 |
91 |
Falkenberg |
2015 |
64 |
92 |
Falkenberg |
2016 |
56 |
93 |
Falkenberg |
2017 |
72 |
94 |
Falkenberg |
2018 |
78 |
95 |
Gnesta |
2012 |
5 |
96 |
Gnesta |
2014 |
5 |
97 |
Gnesta |
2015 |
5 |
98 |
Gnesta |
2016 |
100 |
99 |
Gnesta |
2017 |
100 |
100 |
Gnesta |
2018 |
100 |
101 |
Gnesta |
2019 |
100 |
102 |
Gnesta |
2020 |
100 |
103 |
Gnesta |
2021 |
100 |
104 |
Gnesta |
2022 |
100 |
105 |
Gotland |
2010 |
5 |
106 |
Gotland |
2011 |
23 |
107 |
Gotland |
2012 |
24 |
108 |
Gotland |
2013 |
21 |
109 |
Gotland |
2014 |
22 |
110 |
Gotland |
2015 |
22 |
111 |
Gotland |
2016 |
21 |
112 |
Gotland |
2017 |
39 |
113 |
Gotland |
2018 |
38 |
114 |
Gotland |
2019 |
42 |
115 |
Gotland |
2020 |
82 |
116 |
Gotland |
2021 |
99 |
117 |
Gotland |
2022 |
100 |
118 |
Gävle |
2015 |
90 |
119 |
Gävle |
2016 |
88 |
120 |
Gävle |
2017 |
94 |
121 |
Gävle |
2018 |
100 |
122 |
Gävle |
2019 |
100 |
123 |
Gävle |
2020 |
100 |
124 |
Gävle |
2021 |
100 |
125 |
Gävle |
2022 |
100 |
126 |
Hallsberg |
2016 |
100 |
127 |
Hallsberg |
2017 |
100 |
128 |
Hallsberg |
2018 |
100 |
129 |
Hallsberg |
2019 |
100 |
130 |
Hallsberg |
2020 |
100 |
131 |
Hallsberg |
2021 |
100 |
132 |
Hallsberg |
2022 |
100 |
133 |
Halmstad |
2011 |
36 |
134 |
Halmstad |
2012 |
46 |
135 |
Halmstad |
2013 |
62 |
136 |
Halmstad |
2014 |
70 |
137 |
Halmstad |
2015 |
80 |
138 |
Halmstad |
2016 |
87 |
139 |
Halmstad |
2017 |
81 |
140 |
Halmstad |
2018 |
81 |
141 |
Halmstad |
2019 |
67 |
142 |
Halmstad |
2020 |
66 |
143 |
Halmstad |
2021 |
65 |
144 |
Halmstad |
2022 |
100 |
145 |
Hammarö |
2011 |
100 |
146 |
Hammarö |
2012 |
100 |
147 |
Hammarö |
2013 |
100 |
148 |
Hammarö |
2014 |
100 |
149 |
Hammarö |
2015 |
100 |
150 |
Hammarö |
2016 |
100 |
151 |
Hammarö |
2017 |
100 |
152 |
Hammarö |
2018 |
100 |
153 |
Hammarö |
2019 |
100 |
154 |
Hammarö |
2020 |
100 |
155 |
Hammarö |
2021 |
100 |
156 |
Hammarö |
2022 |
80 |
157 |
Haninge |
2011 |
68 |
158 |
Haninge |
2012 |
75 |
159 |
Haninge |
2013 |
89 |
160 |
Haninge |
2014 |
93 |
161 |
Haninge |
2015 |
94 |
162 |
Haninge |
2016 |
97 |
163 |
Haninge |
2018 |
99 |
164 |
Haparanda |
2012 |
0 |
165 |
Hedemora |
2016 |
100 |
166 |
Hedemora |
2017 |
100 |
167 |
Hedemora |
2018 |
100 |
168 |
Hedemora |
2019 |
100 |
169 |
Hedemora |
2020 |
100 |
170 |
Hedemora |
2021 |
98 |
171 |
Hedemora |
2022 |
96 |
172 |
Helsingborg |
2011 |
54 |
173 |
Helsingborg |
2012 |
54 |
174 |
Helsingborg |
2013 |
54 |
175 |
Helsingborg |
2014 |
66 |
176 |
Helsingborg |
2015 |
81 |
177 |
Helsingborg |
2016 |
83 |
178 |
Helsingborg |
2017 |
91 |
179 |
Helsingborg |
2018 |
90 |
180 |
Helsingborg |
2019 |
100 |
181 |
Helsingborg |
2020 |
100 |
182 |
Helsingborg |
2021 |
100 |
183 |
Helsingborg |
2022 |
100 |
184 |
Huddinge |
2011 |
68 |
185 |
Huddinge |
2012 |
75 |
186 |
Huddinge |
2013 |
89 |
187 |
Huddinge |
2014 |
93 |
188 |
Huddinge |
2015 |
94 |
189 |
Huddinge |
2016 |
97 |
190 |
Huddinge |
2017 |
91 |
191 |
Huddinge |
2018 |
91 |
192 |
Huddinge |
2019 |
91 |
193 |
Huddinge |
2020 |
93 |
194 |
Huddinge |
2021 |
93 |
195 |
Hudiksvall |
2011 |
4 |
196 |
Hudiksvall |
2012 |
4 |
197 |
Hudiksvall |
2013 |
22 |
198 |
Hudiksvall |
2014 |
46 |
199 |
Hudiksvall |
2015 |
61 |
200 |
Hudiksvall |
2016 |
99 |
201 |
Hudiksvall |
2017 |
100 |
202 |
Hudiksvall |
2018 |
100 |
203 |
Hudiksvall |
2019 |
100 |
204 |
Hudiksvall |
2020 |
100 |
205 |
Hudiksvall |
2021 |
100 |
206 |
Hudiksvall |
2022 |
100 |
207 |
Hylte |
2011 |
22 |
208 |
Hylte |
2012 |
44 |
209 |
Hylte |
2013 |
40 |
210 |
Hylte |
2014 |
57 |
211 |
Hylte |
2015 |
58 |
212 |
Hylte |
2016 |
66 |
213 |
Hylte |
2017 |
57 |
214 |
Hylte |
2018 |
58 |
215 |
Hylte |
2020 |
100 |
216 |
Hylte |
2021 |
100 |
217 |
Hylte |
2022 |
100 |
218 |
Håbo |
2016 |
72 |
219 |
Håbo |
2017 |
75 |
220 |
Håbo |
2018 |
99 |
221 |
Håbo |
2019 |
100 |
222 |
Håbo |
2020 |
100 |
223 |
Håbo |
2021 |
100 |
224 |
Håbo |
2022 |
90 |
225 |
Hällefors |
2012 |
0 |
226 |
Härnösand |
2011 |
0 |
227 |
Härnösand |
2012 |
0 |
228 |
Härnösand |
2013 |
0 |
229 |
Härnösand |
2014 |
17 |
230 |
Härnösand |
2015 |
65 |
231 |
Härnösand |
2016 |
100 |
232 |
Härnösand |
2017 |
100 |
233 |
Härnösand |
2018 |
100 |
234 |
Härnösand |
2019 |
100 |
235 |
Härnösand |
2020 |
100 |
236 |
Härnösand |
2021 |
100 |
237 |
Härnösand |
2022 |
100 |
238 |
Höganäs |
2013 |
54 |
239 |
Höganäs |
2014 |
54 |
240 |
Höganäs |
2018 |
100 |
241 |
Höganäs |
2019 |
100 |
242 |
Höganäs |
2020 |
100 |
243 |
Höganäs |
2021 |
100 |
244 |
Höganäs |
2022 |
100 |
245 |
Högsby |
2013 |
72 |
246 |
Högsby |
2014 |
67 |
247 |
Högsby |
2015 |
67 |
248 |
Högsby |
2016 |
58 |
249 |
Högsby |
2017 |
88 |
250 |
Hörby |
2015 |
40 |
251 |
Hörby |
2018 |
85 |
252 |
Hörby |
2019 |
100 |
253 |
Hörby |
2022 |
100 |
254 |
Höör |
2015 |
63 |
255 |
Höör |
2016 |
70 |
256 |
Höör |
2017 |
82 |
257 |
Höör |
2018 |
85 |
258 |
Höör |
2019 |
100 |
259 |
Höör |
2020 |
100 |
260 |
Höör |
2021 |
100 |
261 |
Höör |
2022 |
100 |
262 |
Jokkmokk |
2011 |
0 |
263 |
Jokkmokk |
2012 |
5 |
264 |
Jokkmokk |
2013 |
5 |
265 |
Jokkmokk |
2016 |
25 |
266 |
Jokkmokk |
2017 |
18 |
267 |
Jokkmokk |
2018 |
5 |
268 |
Jokkmokk |
2022 |
43 |
269 |
Jönköping |
2013 |
65 |
270 |
Jönköping |
2014 |
64 |
271 |
Jönköping |
2015 |
72 |
272 |
Jönköping |
2016 |
81 |
273 |
Jönköping |
2017 |
83 |
274 |
Jönköping |
2018 |
82 |
275 |
Jönköping |
2019 |
85 |
276 |
Jönköping |
2020 |
82 |
277 |
Jönköping |
2021 |
92 |
278 |
Jönköping |
2022 |
89 |
279 |
Kalix |
2014 |
5 |
280 |
Kalix |
2016 |
0 |
281 |
Kalix |
2017 |
0 |
282 |
Kalix |
2018 |
0 |
283 |
Kalix |
2019 |
40 |
284 |
Kalix |
2020 |
40 |
285 |
Kalix |
2021 |
22 |
286 |
Kalix |
2022 |
43 |
287 |
Karlshamn |
2013 |
5 |
288 |
Karlshamn |
2022 |
99 |
289 |
Karlskrona |
2014 |
80 |
290 |
Karlskrona |
2015 |
100 |
291 |
Karlskrona |
2016 |
100 |
292 |
Karlskrona |
2017 |
100 |
293 |
Karlskrona |
2018 |
100 |
294 |
Karlskrona |
2019 |
100 |
295 |
Karlskrona |
2022 |
99 |
296 |
Karlstad |
2012 |
5 |
297 |
Karlstad |
2013 |
48 |
298 |
Karlstad |
2014 |
100 |
299 |
Karlstad |
2015 |
100 |
300 |
Karlstad |
2016 |
100 |
301 |
Karlstad |
2017 |
100 |
302 |
Karlstad |
2018 |
100 |
303 |
Karlstad |
2019 |
100 |
304 |
Karlstad |
2020 |
100 |
305 |
Karlstad |
2021 |
100 |
306 |
Karlstad |
2022 |
80 |
307 |
Kramfors |
2013 |
0 |
308 |
Kramfors |
2014 |
0 |
309 |
Kramfors |
2015 |
5 |
310 |
Kramfors |
2016 |
63 |
311 |
Kramfors |
2017 |
100 |
312 |
Kramfors |
2018 |
100 |
313 |
Kramfors |
2020 |
96 |
314 |
Kramfors |
2021 |
99 |
315 |
Kramfors |
2022 |
99 |
316 |
Kumla |
2013 |
4 |
317 |
Kumla |
2014 |
5 |
318 |
Kumla |
2015 |
5 |
319 |
Kumla |
2016 |
99 |
320 |
Kumla |
2017 |
100 |
321 |
Kumla |
2018 |
100 |
322 |
Kumla |
2019 |
99 |
323 |
Kumla |
2022 |
100 |
324 |
Kungsbacka |
2011 |
44 |
325 |
Kungsbacka |
2012 |
44 |
326 |
Kungsbacka |
2013 |
64 |
327 |
Kungsbacka |
2014 |
47 |
328 |
Kungsbacka |
2015 |
47 |
329 |
Kungsbacka |
2016 |
47 |
330 |
Kungsbacka |
2017 |
67 |
331 |
Kungsbacka |
2018 |
68 |
332 |
Kungsbacka |
2019 |
95 |
333 |
Kungsbacka |
2020 |
100 |
334 |
Kungsbacka |
2021 |
100 |
335 |
Kungsbacka |
2022 |
99 |
336 |
Kungsör |
2011 |
57 |
337 |
Kungsör |
2012 |
67 |
338 |
Kungsör |
2013 |
64 |
339 |
Kungsör |
2014 |
77 |
340 |
Kungsör |
2015 |
81 |
341 |
Kungsör |
2016 |
76 |
342 |
Kungsör |
2017 |
100 |
343 |
Kungsör |
2018 |
100 |
344 |
Kungsör |
2019 |
100 |
345 |
Kungsör |
2022 |
100 |
346 |
Kungälv |
2018 |
97 |
347 |
Kungälv |
2022 |
88 |
348 |
Kävlinge |
2021 |
100 |
349 |
Kävlinge |
2022 |
100 |
350 |
Laholm |
2012 |
61 |
351 |
Laholm |
2013 |
66 |
352 |
Laholm |
2014 |
99 |
353 |
Laholm |
2015 |
99 |
354 |
Laholm |
2016 |
99 |
355 |
Laholm |
2017 |
68 |
356 |
Laholm |
2018 |
68 |
357 |
Laholm |
2020 |
65 |
358 |
Laholm |
2021 |
100 |
359 |
Laholm |
2022 |
100 |
360 |
Laxå |
2014 |
5 |
361 |
Laxå |
2018 |
64 |
362 |
Laxå |
2019 |
99 |
363 |
Laxå |
2022 |
100 |
364 |
Lerum |
2019 |
97 |
365 |
Lerum |
2020 |
100 |
366 |
Lerum |
2021 |
100 |
367 |
Lerum |
2022 |
100 |
368 |
Ljungby |
2013 |
43 |
369 |
Ljungby |
2015 |
92 |
370 |
Ljungby |
2016 |
100 |
371 |
Ljungby |
2017 |
99 |
372 |
Ljungby |
2018 |
99 |
373 |
Ljungby |
2019 |
99 |
374 |
Ljungby |
2020 |
99 |
375 |
Ljungby |
2021 |
99 |
376 |
Ljungby |
2022 |
99 |
377 |
Ljusdal |
2019 |
100 |
378 |
Ljusdal |
2020 |
100 |
379 |
Ljusdal |
2021 |
99 |
380 |
Ljusdal |
2022 |
100 |
381 |
Ludvika |
2016 |
100 |
382 |
Ludvika |
2017 |
100 |
383 |
Ludvika |
2018 |
100 |
384 |
Ludvika |
2022 |
96 |
385 |
Luleå |
2006 |
26 |
386 |
Luleå |
2008 |
34 |
387 |
Luleå |
2011 |
28 |
388 |
Luleå |
2012 |
25 |
389 |
Luleå |
2013 |
24 |
390 |
Luleå |
2014 |
22 |
391 |
Luleå |
2015 |
28 |
392 |
Luleå |
2016 |
32 |
393 |
Luleå |
2017 |
44 |
394 |
Luleå |
2018 |
59 |
395 |
Luleå |
2019 |
29 |
396 |
Luleå |
2020 |
32 |
397 |
Luleå |
2021 |
34 |
398 |
Luleå |
2022 |
37 |
399 |
Mark |
2018 |
33 |
400 |
Mark |
2019 |
100 |
401 |
Mark |
2020 |
100 |
402 |
Mark |
2021 |
100 |
403 |
Mark |
2022 |
100 |
404 |
Mjölby |
2016 |
100 |
405 |
Mjölby |
2017 |
100 |
406 |
Mjölby |
2018 |
100 |
407 |
Mjölby |
2019 |
100 |
408 |
Mjölby |
2022 |
100 |
409 |
Munkfors |
2019 |
86 |
410 |
Munkfors |
2022 |
80 |
411 |
Mönsterås |
2014 |
91 |
412 |
Mönsterås |
2016 |
91 |
413 |
Mönsterås |
2017 |
90 |
414 |
Mönsterås |
2019 |
90 |
415 |
Mönsterås |
2020 |
94 |
416 |
Mönsterås |
2021 |
85 |
417 |
Mönsterås |
2022 |
94 |
418 |
Nordanstig |
2016 |
87 |
419 |
Nordanstig |
2017 |
88 |
420 |
Nordanstig |
2018 |
100 |
421 |
Nordanstig |
2019 |
100 |
422 |
Nordanstig |
2020 |
100 |
423 |
Nordanstig |
2021 |
100 |
424 |
Nordanstig |
2022 |
100 |
425 |
Norrtälje |
2011 |
69 |
426 |
Norrtälje |
2013 |
88 |
427 |
Norrtälje |
2015 |
94 |
428 |
Norrtälje |
2016 |
100 |
429 |
Norrtälje |
2017 |
100 |
430 |
Norrtälje |
2018 |
100 |
431 |
Norrtälje |
2019 |
100 |
432 |
Norrtälje |
2020 |
100 |
433 |
Nybro |
2014 |
44 |
434 |
Nybro |
2015 |
59 |
435 |
Nybro |
2016 |
53 |
436 |
Nybro |
2017 |
83 |
437 |
Nybro |
2018 |
87 |
438 |
Nybro |
2019 |
80 |
439 |
Nybro |
2020 |
94 |
440 |
Nybro |
2022 |
88 |
441 |
Nyköping |
2011 |
0 |
442 |
Nyköping |
2012 |
0 |
443 |
Nyköping |
2013 |
5 |
444 |
Nyköping |
2014 |
5 |
445 |
Nyköping |
2015 |
5 |
446 |
Nyköping |
2016 |
100 |
447 |
Nyköping |
2017 |
100 |
448 |
Nyköping |
2018 |
100 |
449 |
Nyköping |
2019 |
100 |
450 |
Nyköping |
2020 |
100 |
451 |
Nyköping |
2021 |
100 |
452 |
Nyköping |
2022 |
100 |
453 |
Nynäshamn |
2011 |
68 |
454 |
Nynäshamn |
2013 |
56 |
455 |
Nynäshamn |
2014 |
93 |
456 |
Nynäshamn |
2015 |
94 |
457 |
Nynäshamn |
2016 |
97 |
458 |
Nynäshamn |
2017 |
100 |
459 |
Nynäshamn |
2018 |
100 |
460 |
Nynäshamn |
2019 |
100 |
461 |
Nynäshamn |
2020 |
100 |
462 |
Nynäshamn |
2021 |
100 |
463 |
Ockelbo |
2016 |
65 |
464 |
Ockelbo |
2017 |
84 |
465 |
Ockelbo |
2018 |
93 |
466 |
Ockelbo |
2019 |
100 |
467 |
Ockelbo |
2022 |
100 |
468 |
Orsa |
2012 |
13 |
469 |
Oskarshamn |
2014 |
84 |
470 |
Oskarshamn |
2015 |
86 |
471 |
Oskarshamn |
2016 |
87 |
472 |
Oskarshamn |
2017 |
91 |
473 |
Oskarshamn |
2018 |
100 |
474 |
Oskarshamn |
2019 |
84 |
475 |
Oskarshamn |
2022 |
94 |
476 |
Ovanåker |
2016 |
74 |
477 |
Ovanåker |
2017 |
99 |
478 |
Ovanåker |
2018 |
100 |
479 |
Ovanåker |
2019 |
99 |
480 |
Ovanåker |
2020 |
100 |
481 |
Ovanåker |
2021 |
100 |
482 |
Ovanåker |
2022 |
100 |
483 |
Ronneby |
2012 |
5 |
484 |
Ronneby |
2013 |
5 |
485 |
Ronneby |
2014 |
44 |
486 |
Ronneby |
2015 |
100 |
487 |
Ronneby |
2016 |
100 |
488 |
Ronneby |
2017 |
100 |
489 |
Ronneby |
2018 |
100 |
490 |
Ronneby |
2019 |
100 |
491 |
Ronneby |
2020 |
100 |
492 |
Ronneby |
2021 |
100 |
493 |
Ronneby |
2022 |
100 |
494 |
Sala |
2018 |
98 |
495 |
Sala |
2019 |
100 |
496 |
Sala |
2020 |
100 |
497 |
Sala |
2021 |
100 |
498 |
Sala |
2022 |
100 |
499 |
Sigtuna |
2012 |
59 |
500 |
Sigtuna |
2013 |
80 |
501 |
Sigtuna |
2014 |
86 |
502 |
Sigtuna |
2015 |
88 |
503 |
Sigtuna |
2016 |
95 |
504 |
Sigtuna |
2017 |
100 |
505 |
Sigtuna |
2018 |
100 |
506 |
Sigtuna |
2019 |
100 |
507 |
Sigtuna |
2020 |
100 |
508 |
Sigtuna |
2021 |
100 |
509 |
Sigtuna |
2022 |
100 |
510 |
Simrishamn |
2019 |
100 |
511 |
Simrishamn |
2020 |
100 |
512 |
Simrishamn |
2021 |
100 |
513 |
Simrishamn |
2022 |
100 |
514 |
Smedjebacken |
2016 |
100 |
515 |
Smedjebacken |
2017 |
100 |
516 |
Smedjebacken |
2018 |
100 |
517 |
Smedjebacken |
2021 |
92 |
518 |
Smedjebacken |
2022 |
96 |
519 |
Sollefteå |
2017 |
100 |
520 |
Sollefteå |
2018 |
100 |
521 |
Sollefteå |
2020 |
100 |
522 |
Sollefteå |
2021 |
100 |
523 |
Sollefteå |
2022 |
99 |
524 |
Solna |
2015 |
94 |
525 |
Solna |
2016 |
97 |
526 |
Solna |
2017 |
100 |
527 |
Solna |
2018 |
100 |
528 |
Solna |
2019 |
100 |
529 |
Solna |
2020 |
100 |
530 |
Solna |
2021 |
100 |
531 |
Sorsele |
2020 |
91 |
532 |
Sorsele |
2022 |
88 |
533 |
Sotenäs |
2021 |
100 |
534 |
Sotenäs |
2022 |
88 |
535 |
Stockholm |
2011 |
68 |
536 |
Stockholm |
2012 |
66 |
537 |
Stockholm |
2013 |
89 |
538 |
Stockholm |
2014 |
93 |
539 |
Stockholm |
2015 |
94 |
540 |
Stockholm |
2016 |
97 |
541 |
Stockholm |
2017 |
99 |
542 |
Stockholm |
2018 |
100 |
543 |
Stockholm |
2019 |
100 |
544 |
Stockholm |
2020 |
100 |
545 |
Stockholm |
2021 |
100 |
546 |
Stockholm |
2022 |
100 |
547 |
Strängnäs |
2014 |
97 |
548 |
Strängnäs |
2015 |
99 |
549 |
Strängnäs |
2016 |
100 |
550 |
Strängnäs |
2017 |
100 |
551 |
Strängnäs |
2018 |
100 |
552 |
Strängnäs |
2020 |
100 |
553 |
Strängnäs |
2022 |
100 |
554 |
Strömstad |
2016 |
90 |
555 |
Strömstad |
2017 |
96 |
556 |
Strömstad |
2018 |
95 |
557 |
Strömstad |
2019 |
97 |
558 |
Strömstad |
2020 |
98 |
559 |
Strömstad |
2022 |
88 |
560 |
Sundbyberg |
2011 |
68 |
561 |
Sundbyberg |
2015 |
94 |
562 |
Sundbyberg |
2016 |
97 |
563 |
Sundbyberg |
2017 |
100 |
564 |
Sundbyberg |
2018 |
100 |
565 |
Sundbyberg |
2019 |
100 |
566 |
Sundbyberg |
2020 |
100 |
567 |
Sundbyberg |
2021 |
100 |
568 |
Sundbyberg |
2022 |
100 |
569 |
Sundsvall |
2022 |
100 |
570 |
Sävsjö |
2019 |
60 |
571 |
Sävsjö |
2020 |
81 |
572 |
Sävsjö |
2021 |
94 |
573 |
Sävsjö |
2022 |
91 |
574 |
Söderhamn |
2015 |
83 |
575 |
Söderhamn |
2016 |
100 |
576 |
Söderhamn |
2017 |
100 |
577 |
Söderhamn |
2018 |
100 |
578 |
Söderhamn |
2019 |
100 |
579 |
Söderhamn |
2020 |
100 |
580 |
Söderhamn |
2021 |
100 |
581 |
Söderhamn |
2022 |
100 |
582 |
Söderköping |
2022 |
100 |
583 |
Södertälje |
2014 |
89 |
584 |
Södertälje |
2015 |
81 |
585 |
Södertälje |
2016 |
100 |
586 |
Södertälje |
2017 |
100 |
587 |
Södertälje |
2018 |
100 |
588 |
Södertälje |
2019 |
100 |
589 |
Timrå |
2018 |
100 |
590 |
Timrå |
2019 |
100 |
591 |
Timrå |
2020 |
100 |
592 |
Timrå |
2021 |
100 |
593 |
Timrå |
2022 |
99 |
594 |
Torsås |
2018 |
100 |
595 |
Torsås |
2019 |
100 |
596 |
Torsås |
2020 |
100 |
597 |
Torsås |
2021 |
100 |
598 |
Torsås |
2022 |
94 |
599 |
Trosa |
2011 |
5 |
600 |
Trosa |
2012 |
4 |
601 |
Trosa |
2013 |
5 |
602 |
Trosa |
2014 |
5 |
603 |
Trosa |
2015 |
5 |
604 |
Trosa |
2016 |
94 |
605 |
Trosa |
2017 |
99 |
606 |
Trosa |
2018 |
97 |
607 |
Trosa |
2019 |
100 |
608 |
Trosa |
2020 |
100 |
609 |
Trosa |
2021 |
100 |
610 |
Trosa |
2022 |
100 |
611 |
Tyresö |
2016 |
97 |
612 |
Tyresö |
2019 |
100 |
613 |
Tyresö |
2020 |
100 |
614 |
Tyresö |
2021 |
100 |
615 |
Tyresö |
2022 |
100 |
616 |
Uddevalla |
2012 |
14 |
617 |
Uddevalla |
2016 |
90 |
618 |
Uddevalla |
2018 |
100 |
619 |
Uddevalla |
2019 |
100 |
620 |
Uddevalla |
2020 |
100 |
621 |
Uddevalla |
2021 |
100 |
622 |
Uddevalla |
2022 |
100 |
623 |
Upplands-Bro |
2011 |
68 |
624 |
Upplands-Bro |
2012 |
75 |
625 |
Upplands-Bro |
2013 |
89 |
626 |
Upplands-Bro |
2014 |
93 |
627 |
Upplands-Bro |
2015 |
94 |
628 |
Upplands-Bro |
2016 |
100 |
629 |
Upplands-Bro |
2017 |
100 |
630 |
Upplands-Bro |
2018 |
91 |
631 |
Upplands-Bro |
2019 |
91 |
632 |
Upplands-Bro |
2020 |
93 |
633 |
Upplands-Bro |
2021 |
100 |
634 |
Upplands-Bro |
2022 |
100 |
635 |
Uppvidinge |
2014 |
100 |
636 |
Uppvidinge |
2015 |
92 |
637 |
Uppvidinge |
2021 |
100 |
638 |
Uppvidinge |
2022 |
100 |
639 |
Vaggeryd |
2010 |
2 |
640 |
Vaggeryd |
2013 |
20 |
641 |
Vaggeryd |
2014 |
21 |
642 |
Vaggeryd |
2015 |
25 |
643 |
Vaggeryd |
2016 |
22 |
644 |
Vaggeryd |
2017 |
25 |
645 |
Vaggeryd |
2018 |
28 |
646 |
Varberg |
2011 |
9 |
647 |
Varberg |
2012 |
40 |
648 |
Varberg |
2013 |
43 |
649 |
Varberg |
2014 |
61 |
650 |
Varberg |
2015 |
61 |
651 |
Varberg |
2016 |
60 |
652 |
Varberg |
2017 |
64 |
653 |
Varberg |
2018 |
74 |
654 |
Varberg |
2019 |
70 |
655 |
Varberg |
2020 |
67 |
656 |
Varberg |
2021 |
100 |
657 |
Varberg |
2022 |
100 |
658 |
Vårgårda |
2013 |
100 |
659 |
Vårgårda |
2014 |
100 |
660 |
Vårgårda |
2015 |
100 |
661 |
Vårgårda |
2016 |
100 |
662 |
Vårgårda |
2022 |
88 |
663 |
Värmdö |
2011 |
23 |
664 |
Värmdö |
2012 |
23 |
665 |
Värmdö |
2013 |
56 |
666 |
Värmdö |
2014 |
73 |
667 |
Värmdö |
2015 |
94 |
668 |
Värmdö |
2016 |
97 |
669 |
Värmdö |
2017 |
97 |
670 |
Värmdö |
2018 |
97 |
671 |
Värmdö |
2019 |
96 |
672 |
Värmdö |
2021 |
100 |
673 |
Värnamo |
2011 |
37 |
674 |
Värnamo |
2012 |
41 |
675 |
Värnamo |
2013 |
46 |
676 |
Värnamo |
2014 |
45 |
677 |
Värnamo |
2015 |
52 |
678 |
Värnamo |
2016 |
59 |
679 |
Värnamo |
2017 |
67 |
680 |
Värnamo |
2018 |
63 |
681 |
Värnamo |
2019 |
60 |
682 |
Värnamo |
2020 |
63 |
683 |
Värnamo |
2021 |
94 |
684 |
Värnamo |
2022 |
91 |
685 |
Västervik |
2012 |
72 |
686 |
Västervik |
2014 |
79 |
687 |
Västervik |
2015 |
78 |
688 |
Västervik |
2016 |
79 |
689 |
Västervik |
2017 |
90 |
690 |
Västervik |
2018 |
100 |
691 |
Västervik |
2019 |
100 |
692 |
Västervik |
2020 |
100 |
693 |
Västervik |
2021 |
100 |
694 |
Västervik |
2022 |
94 |
695 |
Ystad |
2015 |
77 |
696 |
Ystad |
2017 |
85 |
697 |
Ystad |
2018 |
95 |
698 |
Ystad |
2019 |
100 |
699 |
Ystad |
2020 |
100 |
700 |
Ystad |
2021 |
100 |
701 |
Ystad |
2022 |
100 |
702 |
Ånge |
2022 |
99 |
703 |
Älmhult |
2012 |
13 |
704 |
Älmhult |
2013 |
47 |
705 |
Älmhult |
2014 |
81 |
706 |
Älmhult |
2015 |
92 |
707 |
Älmhult |
2016 |
100 |
708 |
Älmhult |
2017 |
100 |
709 |
Älmhult |
2018 |
99 |
710 |
Älmhult |
2022 |
100 |
711 |
Ängelholm |
2011 |
55 |
712 |
Ängelholm |
2012 |
58 |
713 |
Ängelholm |
2013 |
58 |
714 |
Ängelholm |
2014 |
58 |
715 |
Ängelholm |
2015 |
100 |
716 |
Ängelholm |
2016 |
100 |
717 |
Ängelholm |
2017 |
100 |
718 |
Ängelholm |
2018 |
100 |
719 |
Ängelholm |
2019 |
100 |
720 |
Ängelholm |
2020 |
100 |
721 |
Ängelholm |
2021 |
100 |
722 |
Ängelholm |
2022 |
100 |
723 |
Öckerö |
2013 |
55 |
724 |
Öckerö |
2015 |
84 |
725 |
Öckerö |
2016 |
94 |
726 |
Öckerö |
2017 |
92 |
727 |
Öckerö |
2018 |
95 |
728 |
Öckerö |
2019 |
96 |
729 |
Öckerö |
2020 |
95 |
730 |
Öckerö |
2021 |
100 |
731 |
Öckerö |
2022 |
63 |
732 |
Örnsköldsvik |
2011 |
12 |
733 |
Örnsköldsvik |
2012 |
12 |
734 |
Örnsköldsvik |
2013 |
12 |
735 |
Örnsköldsvik |
2014 |
12 |
736 |
Örnsköldsvik |
2015 |
34 |
737 |
Örnsköldsvik |
2016 |
65 |
738 |
Örnsköldsvik |
2017 |
95 |
739 |
Örnsköldsvik |
2018 |
100 |
740 |
Örnsköldsvik |
2019 |
100 |
741 |
Örnsköldsvik |
2020 |
100 |
742 |
Örnsköldsvik |
2021 |
100 |
743 |
Örnsköldsvik |
2022 |
99 |
744 |
Österåker |
2017 |
100 |
745 |
Österåker |
2018 |
100 |
746 |
Österåker |
2019 |
100 |
747 |
Österåker |
2020 |
100 |
748 |
Österåker |
2021 |
100 |
749 |
Österåker |
2022 |
100 |
750 |
Östra Göinge |
2014 |
63 |
751 |
Östra Göinge |
2022 |
100 |
752 |
Övertorneå |
2011 |
0 |
753 |
Övertorneå |
2013 |
0 |
754 |
Övertorneå |
2014 |
0 |
755 |
Övertorneå |
2018 |
96 |
756 |
Övertorneå |
2020 |
5 |
757 |
Övertorneå |
2021 |
5 |
758 |
Övertorneå |
2022 |
43 |
759 |
Region Västernorrland |
2013 |
3 |
760 |
Region Västernorrland |
2014 |
17 |
761 |
Region Västernorrland |
2015 |
30 |
762 |
Region Västernorrland |
2016 |
51 |
763 |
Region Västernorrland |
2017 |
99 |
764 |
Region Västernorrland |
2018 |
100 |
765 |
Region Västernorrland |
2019 |
99 |
766 |
Region Västernorrland |
2020 |
99 |
767 |
Region Västernorrland |
2022 |
99 |
768 |
Region Uppsala |
2013 |
30 |
769 |
Region Uppsala |
2014 |
30 |
770 |
Region Uppsala |
2015 |
34 |
771 |
Region Uppsala |
2018 |
60 |
772 |
Region Uppsala |
2022 |
90 |
773 |
Region Sörmland |
2014 |
57 |
774 |
Region Sörmland |
2015 |
53 |
775 |
Region Sörmland |
2016 |
91 |
776 |
Region Sörmland |
2017 |
98 |
777 |
Region Sörmland |
2022 |
100 |
778 |
Region Gävleborg |
2016 |
69 |
779 |
Region Gävleborg |
2017 |
98 |
780 |
Region Gävleborg |
2018 |
100 |
781 |
Region Gävleborg |
2019 |
100 |
782 |
Region Gävleborg |
2020 |
100 |
783 |
Region Gävleborg |
2021 |
100 |
784 |
Region Gävleborg |
2022 |
100 |
785 |
Region Norrbotten |
2022 |
43 |
786 |
Riket |
2022 |
93 |
Kommentar
Andelen förnybart i kollektivtrafiken bland ekokommunerna ligger på 94 procent, vilket är något lägre än föregående år men fortfarande mycket högt. Anledningen till minskningen kan vara att fler kommunvärden hämtats för 2022 från databasen FRIDA, kommuner som kanske inte tidigare år rapporterat. Resultatet varierar dock mellan olika kommuner, från 37 till 100 procent förnybart. 43 kommuner kör på helt förnybart.